niedziela, 3 maja 2020

oczyszczenie

Kanały wykonane są z wełny szklanej, stąd czarny kolor z delikatnym odbłyskiem. Instalacja wykonana w marcu 2003, w eskploatacji od czerwca 2003. W układzie jest filtr elektrostatyczny. Przepraszam za nie najwyższą jakość zdjęć ( nie był to proste zadanie ), ale wydaje mi się że widac dobrze że kanały nie są nawet zakurzone, a okolice kratki nadmuchowej są tak samo czyste jak 2 lata temu.Sądziłem że masz bardziej eleganckie wywiewniki a nie takie wielkie kulfony. Fatalnie to wygląda przynajmniej dla mnie. Fotografia jest kiepskiej jakości i nie da się ocenić czy jest w miarę czysta czy nie. Tak samo zresztą jak poprzednie bardzo marnej jakości. Niewiadomo kiedy ta blacha była odkurzana nic nie widać na tych twoich fotkach trzeba po prostu przeciagnać palcem i sam się przekonasz     . Ale na takich fotkach nie będzie widać. No chyba że faktycznie beda to zwały kurzu. Aczkolwiek po 2 latach jak bardzo pilnujesz filtrów i jest on przyzwoitej klasy to troszeczkę za wcześnie. Trzeba zaczekać 10...15 lat.   Chociaż nie powiem zdarza się że już po 2 latach zaczyna być widać syf. nic nie widać bo nic tam nie ma, przeciągałem palcem i się nie pobrudziłem. Oczywiście można powiedzieć że 2 lata to za mało na taki test, ale myślę że daje to pewien obraz sytuacji. Powiedzcie, jaka jest pod tym względem różnica między wentylacją mechaniczną i grawitacyjną? Przecież kanałów wentylacji grawitacyjnej nie czyści się przez dziesiątki a nawet setki lat.
Czy nie jest to przypadkiem lobby tych, którzy chcą zarobić na wymianie przewodów?
Nie wiem, czy wentylacja mechaniczna kiedykolwiek się zwróci. Wiem tylko, że dzięki niej nie skrapla mi się woda na oknach - z wyjątkiem okna w łazience, które po wzięciu prysznica muszę na kilka minut otworzyć.
Innym wyjściem jest rozkręcenie wentylacji na cały regulator.
Aby uczciwie podejść to sprawy należy pamiętać że moje kanały wykonane są w wełny szklanej ze specjalnym woalem do którego nic nie przywiera. W przewodach typu flex na wyciągu mogło by być gorzej bo mają one wewnętrzne karbowanie, a w takich zakamarkach kurz może się zatrzymać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz