niedziela, 3 maja 2020

pomieszczenie

Jasne że przy grawitacji mozna nic nie czyścić bo kanałów nawiewnych nie ma. Wyciągowe kanały specjalnie cie nie interesują bo z nich nic do mieszkania nie leci.   Głównie chodzi o kanały nawiewne wentylacji mechanicznej bo to właśnie z nich cały syf wdmuchiwany jest do pomieszczeń. No bez przesady. Wentylację mam grawitacyjną i nic mi po ścianach ani oknach nie cieknie. Majster chałupę budował i za kominy wentylacyjne osobno nie liczył (pareset zł za komin do kominka i kotłowni).
PS. nad rekuperacją zastanawiałem się na etapie projektów. Potem, niestety z uwagi na brak środków, trza było zrezygnować. I na razie specjalnie nie cierpię z tego powodu...Myślę, że głośny szum wentylacji wymuszonej to skutek złego projektu, przekroczenia prędkości optymalnej strumienia powietrza i błędy wykonania. Fajans się mści dźwiękiem! Dobrze wykonana instalacja w/g dobrego projektu tej wady nie ma. Wentylacja wymuszona, jak mi się wydaje,  klimatyzacja Piaseczno   powinna mieć odpowiednie filtry, które zabezpieczają użytkownika przed dorocznym rujnowaniem domu dla wymiany kanałów. Połączenie GWC, rekuperatora i wentylacji wymuszonej powinno dać optymalne efekty - komfort cieplny, oszczędność paliwa do ogrzewania i wygodę obsługi. Na etapie inwestycji oszczędność z braku budowy drogich kominów. Wszystko można spiepszyć lub zrobić dobrze. Naczytałem się na tym Są problemy z "suchą destylacją kurzu", zapachami itd. itp. To też kanały, wentylatory, strugi powietrza, anemostaty.
Jestem zdecydowany na budowę wspomnianego kompletu z dobrym sterowaniem. Na szczęście mam wszystkie komponenty i potrzebną wiedzę, aby dokonać tego samodzielnie. Po lekturze zdecydowałem się na kanały o przekroju kołowym i gładkich ściankach - tak na wszelki wypadek.Wlasnie dzis wymienilalismy filtry w centrali, szkoda ze nie moge zamiescic zdjec Syf straszny.Normalnie maja kolor bialy, mamy te lepsze, ale nie pamietam jakie chyba EU3 lub4, po 3miesiacach sa czarne jak smola. No nie demonizujcie tych "drogich" kominów - mam dwa zestawy, jeden to komin z kotłowni i kominka + bodajże 4 kanały wentylacyjne majster wycenił cos koło 500 zł za wymurowanie. Drugi, sama wentylacja (? 5 kanałów) był w cenie murów. Materiał to cegła + pustaki wentylacyjne - może razem z tysiąc złotych?
Po lekturze powyzszych postow, montaż klimatyzacji piaseczno    podkusilo mnie by poodkrecac nasze anemostaty i zobaczyc "jaki to syf nawiewa nam z rekuperacji".Otoz nasze 2letnie kanaly (sprawdzilam wiekszosc) sa czyste jak lza, przynajmniej na polmetrowym odcinku. Jedyny slad kurzu, to wokol anemostatow, ale to pestka w porownaniu z brudem na scianach po paleniu w kominku z zamknieta komora spalania.

Chcialam jeszcze opisac system wentylacji u jednego z sasiadow.Otoz dom jest z termomuru (styropian,plus beton),, ma rozprowadzenie wentylacji mech,, ale nie jest ona jeszcze podlaczona!Sasiad robi to od 6lat i nie ma czasu, tak tlumaczy.Dom nie ma oczywiscie ani jednego komina!Bywam w tym domu i mieszkancy twierdza, sama tez odczuwam, ze nie ma problemu z zaduchem czy wilgocia. Nie wietrza chalupy, poza lazienka na kilka minut.Czy ktos mi jest w stanie wytlumaczyc jak to mozliwe? To wbrew wszelkiemu rozsadkowi!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz