niedziela, 13 grudnia 2020

wyręczyć się kimś

 Mam 48 lat, jestem wysportowany, sprawny. Moja mama ma 70 lat. Wpadam i mówię tak, cześć. Robię malowanie mieszkania. Oj nie dziś, dziś przychodzi pani od sprzątania. Ja: ze co? Wnuczka ma 22 lata i może ci posprzątać. Ile płacisz jej za sprzątanie? 250 zł.... ile masz emerytury? 1400. Oczywiście mieszkanie ogarnąlem i żadna pani już nie przychodzi. Córka raz w miesiącu jedzie babci posprzątać. W pracy mam dziewczyny lekko po 40, kasy pełno i tez pani do sprzątania. Ja im mówię - wy się do roboty weźcie. 

Na fitness 3 razy w tygodniu, pazury co chwila zrobione. Mówię - wstyd. Dodam, ze jestem wykładowcą na uczelni i mam firmę.jeden sam zmienia sobie koła w aucie, inny jedzie do wulkanizacji, jeden sam gotuje inny bierze katering, można tez pojechać do galerii, albo wydziergać sweter na drutach, to samo ze sprzątaniem ... sądząc po wpisie wykłada Pan kafelki na uczelni, życzę aby pani sprzątająca tracąc u jakiegoś dusigrosza pracę przy sprzątaniu, przejęła Pański fach nieco taniej, może wtedy zrozumie PAn że praca sprzątaczki nie jest mniej istotna od Pańskiej...Niektórzy wolą zapłacić a wolny dzięki temu czas przeznaczyć na coś innego, np. spacer, książkę, rodzinę, zakupy. Piszesz jakby sprzątanie to było coś co robisz w godzinę. Łazienka, prysznic, wc, zlewy, szafki, podłogi, okna, to wszystko wymaga ogarnięcia. Ja sama sprzątam np przeznaczając na to całą sobotę, bez okien. Wiesz ile rzeczy mogłabym w tym czasie zrobić? Takie sprzątanie całodzienne (porządne a nie z wierzchu), zabiera 4 dni w miesiącu. Pracuję bardzo dużo. Stać mnie na sprzataczke ale jestem pazurem. To nie kwestia lenistwa. Daj innym żyć jak chcą. Jak ktoś woli zapłacić, to super, w tym czasie zrobi sobie paznokcie albo zwyczajnie odpocznie, a ktoś inny zarobi To chyba kwestia wychowania i pokolenia, z ktorego sie wywodzimy. Jestem w tym samym wieku co Ty (kobieta) i udalo mi sie w zyciu osiagnac bardzo duzo zawodowo i co za tym idzie finansowo Przecież nie ma udokumentowanych badań nad szczepionką ! i z tych właśnie powodów Szwajcaria wycofała się ze szczepień ...!! Ale nasi milczą o tym ...i również o tym ,że koncerny mające dostarczyć szczepionki ...wypłaciły ogromne odszkodowania za powikłania ! a u nas pis zwolnił z odpowiedzialności wszystkich ....więc resztę dopowiedzcie sobie sami    Moja pomoc przy sprzątaniu, bo tak mówię o pani która raz na dwa tygodnie pomaga mi w sprzątaniu mieszkania. Jestem osobą niepełnosprawną i to co mogę zrobić sama to robię, ale do tego czego już nie potrafię potrzebna pomoc. Panie sprzątające to nie wolontariuszki ! My ich potrzebujemy, a jak nie to zakasujemy rękawki, rękawiczki na łapki

Mimo tego zawsze znajde czas aby posprzatac moj dom sama ( poprawka : maz mi pomaga choc musze go poganiac).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz